Instagram ID: ieint20176

۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

خلاصه ای از "قانون پیش پا افتادگی" نورث کوت

نورث کوت پارکینسون، مورخ و نویسنده انگلیسی در سال ۱۹۵۷ «اصل پیش‌پاافتادگی» یا «قانون علاقه به چرندیات» را مطرح کرد. او متوجه شد مردم به موضوعات مبتذل و پیش‌پاافتاده ارزشی بیشتر از موضوعات تخصصی می‌دهند. نظریه‌ی پارکینسون بر اساس مشاهداتش از کمیته مسئول تصویب طرح احداث یک نیروگاه اتمی بود. ماجرا از این قرار بود افراد کمیته اکثر وقت جلسات را صرف بحث روی موضوعات بیهوده و پیش‌پا افتاده و غیرمهم، ولی قابل فهم برای عوام کرده بودند. مثلاً مدت طولانی را صرف بحث درباره‌ی شکل و نوع سقف جایگاه دوچرخه‌ی کارمندان کرده بودند، در حالی‌که به موضوعاتی چون طراحی ساختمان و تجهیزات اصلی خود نیروگاه اتمی کم‌توجهی می‌شد؛ موضوعی که بسیار مهم‌تر و پیچیده‌تر بوده، و بررسی آن دشوارتر و تخصصی‌تر بود.
او نشان داد که زمانی‌که صرف هر موضوع مرتبط با طرح می‌شد، نسبت معکوس با میزان بودجه‌اش داشت. درباره امضای قرارداد ده میلیون پوندی ساخت راکتور ظرف ۵ /۲ دقیقه گفتگو تصمیم‌گیری شد، اما کمیته روی پارکینگ دوچرخه‌ ۴۵ دقیقه بحث کرد تا میان پارکینگ «بهتر و راحت‌تر» یا «ساده‌تر و ارزان‌تر» تصمیم بگیرد، حال آنکه فرق دو حالت حدود ۵۰ پوند بود.
یک راکتور بقدری پیچیده و گران‌قیمت است که یک انسان معمولی قادر به درک آن نیست و تخصصی در مورد ساختار و تجهیزات آن ندارد، لذا به راحتی با جمع کنار می‌آید و برای اینکه احمق به نظر نرسد سکوت می‌کند. اما همه می‌توانند یک پارکینگ دوچرخه ارزان و ساده را در ذهنشان مجسم کنند و هرکسی می‌تواند یکی از آنها بسازد. در نتیجه افراد عادی برای اینکه در بحث حضور داشته و درتصمیم‌سازی نقش داشته باشند وارد این بحث کم‌اهمیت شده و برنامه‌ریزی برای این موضوع ساده منجر به بحث‌های چرند بی‌پایان می‌شود و هرکسی می‌خواهد چیزی اضافه کند و سهم خودش را در تصمیم‌گیری کلان نشان دهد.
اصطلاح «ساختن پارکینگ دوچرخه» استعاره از بحث‌های بی‌اهمیتی است که منجر به مذاکرات گسترده می‌شوند، پای مردم و رسانه‌ها را به میان می‌کشند و باعث غفلت از موارد مهم و اصلی می‌شوند، چرا که برای گفتگوی بی‌خاصیت طولانی در مورد موضوعات پیش‌پاافتاده مدرک و تخصص خاصی نیاز نیست و می‌توان تا پایان دنیا در مورد آن بحث کرد.
این اصل و قانون آنجایی توسط سیاست‌مداران استفاده می‌شود که موضوعات مهم و تخصصی و تکنیکی را به راحتی و به سرعت با رای مردم یا نمایندگان آنها به تصویب می‌رسانند و می‌توانند هر مقدار بودجه که اراده‌ کنند گرفته و هر چقدر بخواهند تحویل آن را عقب بیاندازند (مثلاً نه مردم و نه اکثر نمایندگان آنها تخصصی در زمان و هزینه ساخت نیروگاه اتمی ندارند) ولی مردم و نمایندگان آنها روزها و ساعت‌ها به موضوعات کم‌اهمیت و پیش‌پاافتاده هم‌چون «حق پخش فوتبال باشگاهی از تلویزیون دولتی» مشغولند و در مورد آن بحث و گفتگو می‌کنند.

Parkinson, C. Northcote (1958), Parkinson's Law or The Pursuit of Progress. John Murray, Houghton Mifflin Company, Boston

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

دانلود کتاب مدل سرآمدی EFQM2013

استاندارد EFQM چگونگی انجام کارها را مد نظر قرار می دهد

EFQM متعهد به کمک به بهبود سازمان ها از طریق استفاده از مدل سرآمدی خود می باشد، مدلی که دارای ساختاری مدیریتی و جامع است و توسط بیش از 30,000 سازمان اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. طی 20 سال گذشته توسعه مدل پیشنهادی برای آن مد نظر قرار گرفته است، برای منعکس کردن واقعیت های موجود در سازمان ها از تجربه و یادگیری موجود درآن سازمان ها استفاده می شود.

ما برای کمک به پیاده سازی مدل پیشنهادی در سازمان شما؛ آموزش ها، ابزارهای ارزیابی و شناسایی مورد نیاز را فراهم می کنیم. اما کارایی و نقطه قوت اصلی مدل EFQM، از جمع آوری تجربیات خوب و مفید موجود در سازمان ها و آنها را برای رسیدن به اهداف خود یکپارچه نموده ایم. EFQM، یک بنیاد غیرانتفاعی است که اهدافی از جمله تسهیم چگونگی انجام کارها از طریق مطالعات موردی، سمینارهای آنلاین، گروه های کاری، کنفرانس ها و رویدادهای موضوعی را بر عهده دارد. ما مجموعه ای از سازمان های بزرگ و رهبران آنها را که علاقه مند به تعالی و رشد در محیط کسب و کار خود هستند پرورش می دهیم.

ما بر این باوریم که مدل تعالی EFQM دارای یک ساختار مشخص و ساده است که همه ما را در بهبود کسب و کارهای مان یاری می کند. چیزی که ما در EFQM به دنبال آن هستیم به اشتراک گذاری تلاش و پشتکار در کار و اشتیاق در اعضای سازمان، انگیزه آنها و اهمیت آنها به نتایجی که کسب می کنند می باشد.

«مدل سرآمدی EFQM2013» را از طاقچه دریافت کنید
http://taaghche.ir/bs/Book/302

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

مدادهایی که در انتهای هرکدام بذری نهفته است

شرکتی دانمارکی مدادهایی تولید میکند که در انتهای هرکدام بذری نهفته است. کافیست پس از کوتاه شدن مداد آنرا درون خاک کاشت تا گیاه جدیدی روییده شود، یک راهکار در جهت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست.

دانلود ویدئو

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدی

اولین جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی با مشارکت جیمز پیکنل

اولین جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی با مشارکت جیمز پیکنل

معرفی و مأموریت جایزه

در ایران سازمان های دارایی محور (تجهیز محور- سازمان هایی که سرمایه  صرف شده برای تجهیزات و دارایی های فیزیکی آنها، بخش عمده ای از سرمایه آنها محسوب می شود) بسیاری به سمت مدیریت دارایی های فیزیکی حرکت خود را آغاز نمودند و در این راه به موفقیت هایی نیز نائل شدند. از طرفی بسیاری دیگر از سازمان های ایرانی، به دنبال یک الگو برای جهت دهی به تلاش های خود در زمینه مدیریت دارایی های فیزیکی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

مجله اختصاصی مدیریت دارایی های فیزیکی ، نگهداشت و قابلیت اطمینان

شماره بهار 94
حجم : 7 مگابایت

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

Excel 2010 Formulas

کتاب Excel 2010 Formulas نوشته John Walkenbach توسط اتشارات Wiley در سال 2010 به چاپ رسیده است.

در این کتاب پس از شرح تاریخچه اکسل درباره تمامی قسمت های برنامه اکسل شرح مختصری آورده شده و سپس به صورت اختصاصی درباره نحوه کار با توابع و اسم ها با ذکر مثال های کاربردی اکسل را به صورت آسان و گام به گام آموزش داده است.

توابع کاربردی بصورت توابع متنی، تاریخ و زمان، تکنیک های شمارش و جمع زدن، توابع جستجو، توابع مالی، توابع بسیار کاربردی آرایه ای، کار با جداول، pivot table، conditional formatting، ایجاد فرمول های یکپارچه، ابزار های رفع اشکال از فرمول های ایجاد شده، ایجاد فرمول های سفارشی توسط VBA دسته بندی شده است.

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

روش کانبان در کمپانی تویوتا

از تویوتا بیاموزیم........

سیستم تولید تویوتا  Toyota Production System توسط این شرکت و با اهداف زیر توسعه داده شد :

1- بهترین کیفیت          highest quality

2-کمترین هزینه         lowest cost
3-کوتاه ترین زمان انتظار برای تامین کننده   shortest lead time

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

معرفی نرم افزارهای مورد نیاز مهندسی صنایع

معرفی نرم افزار Camfar

معرفی نرم افزار easy case
معرفی نرم افزار Minitab
معرفی نرم افزار MSP
معرفی نرم افزار Power Designer
معرفی نرم افزار SPSS
معرفی نرم افزار System Architect
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

دانلود کتاب ” اقتصاد صنعتی “

عنوان کتاب : اقتصاد صنعتی
نویسنده : فرهاد خداداد کاشی
فرمت فایل : PDF
حجم فایل : ۷٫۲ مگابایت

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

پاسخ همه سوالات یک درسِ کنکور کارشناسی ارشد گزینه الف بود

یکی از شرکت کنندگان این آزمون با ارسال نامه ای خواستار روشن شدن برخی ابهامات موجود در این آزمون شد.

در این نامه آمده است: درپی اعلام کلید اولیه کنکور کارشناسی ارشد اردیبهشت ۹۴ ما دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی شاهد اتفاقات جالبی بودیم که از ۱۲۰ سوال مربوط به این رشته ۸۴ سوال آن گزینه الف پاسخ صحیح بود..

نکته جالب ۱۸ سوال اول پیاپی گزینه الف و ۱۰۰ درصد یکی از درس های این رشته به نام مدیریت بهداشت و درمان که شامل ۳۶ سوال بود هر ۳۶ سوال آن گزینه الف بود .

این شرایط مخالف استاندارد بودن طراحی سوالات و از طرفی احتمال زیر سوال رفتن سلامت برگزاری این آزمون میرود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

پاسخ سوالات کنکور کارشناسی ارشد 94

پاسخ تشریحی سوالات زبان عمومی کنکور دکتری ۹۴ – گروه فنی مهندسی و علوم پایه

پاسخ سوالات کنکور کارشناسی ارشد 94

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

چگونه با شرایط غیرطبیعی تجهیز برخورد کنیم؟

چگونه با شرایط غیرطبیعی تجهیز برخورد کنیم؟

 ACMبا شرایط غیر طبیعی­ (Abnormality) باید چه کار کرد ؟ باید به محض اینکه انها را مشاهده کردیم با روشی رسمی انرا گزارش کنیم. وقتی که می گویم با روشی رسمی گزارش می دهیم منظور چیزی شبیه ثبت یک درخواست کاری در سیستم CMMS  است یا استفاده کردن از تگ (برچسب) شرایط غیر طبیعی که بخشی از فرآیند مراقبت اپراتور (Operator Care Process) ما است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

آیا داستان شرایط غیر طبیعی (Abnormality) و خرابی ها، همان داستان مرغ و تخم مرغ است؟

آیا داستان شرایط غیر طبیعی (Abnormality) و خرابی ها، همان داستان مرغ و تخم مرغ است؟
 شرایط غیر طبیعی (Abnormality)  در برابر خرابی ها

وضعیت داراییبه جای اینکه در مورد این موضوع بحث کنیم که اول مرغ بوجود آمده است یا تخم مرغ ، چه راه بهتری وجود دارد تا یک بعد از ظهر را وقت بگذارنیم؟ با این وجود چیزی که نمی توان در موردش بحث کرد این حقیقت است که شرایط غیر طبیعی (Abnormality) قبل از خرابی بوجود می آید.

این یک حقیقت است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

پایگاه استنادی جهان اسلام ISC،پنج دانشگاه صنعتی برتر ایران را معرفی کرد.

بر اساس فهرست رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی ایران، ۵ دانشگاه برتر در حوزه صنعتی معرفی شدند.

به گزارش مهر، پایگاه استنادی جهان اسلام ISC این رتبه بندی را با شاخص پژوهشی ۱۰۰ انجام داده است.

بر همین اساس ۵ دانشگاه های صنعتی امیر کبیر(پلی تکنیک تهران)، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران ، صنعتی اصفهان و صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی جزء ۵ دانشگاه برتر این رتبه بندی هستند.

فهرست ۵ دانشگاه برتر با امتیازات کسب شده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

دانلود استاندارد ISO 9001:2015 رایگان ترجمه شده استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015

ساختار استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵  براساس آخرین پیش نویش ارائه شده از ده بخش تشکیل شده است که عناصر استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و هر یک از بخش‌های آن در زیر آمده است.

دانلود فایل ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

تولید به هنگام

تولید به هنگام ( Just-in Time ) تفکر در سیستم تولیدی است که به دنبال حذف سرچشمه های اتلاف است. با از میان بردن سرتولید بهنگامچشمه های اتلاف در سیستم، JIT به دنبال کاهش زمان و هزینه های تولید است و پیدایش آن مربوط به زمان جنگ جهانی دوم و رقابت ژاپن با آمریکا بر سر سیستم های تولیدی بوده است و نخستین بار در کارخانه اتومبیل سازی تویوتا مطرح شد .

 تولید به هنگام با این هدف مطرح شده که محیط تولیدی را به گونه ای بسازد که مشتری را قادر به خرید کالایی کند که در مدت زمانی معین ، با کیفیتی معین و کمترین هزینه آن را تحویل گیرد.

تفکر تولید به هنگام اقدام به حذف اتلاف های زیر می نماید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

لجستیک چیست ؟

لجستیک مدیریت جربان کالا ها از محل موجودی به محل مصرف، برای برطرف کردن نیاز ها مشتری است. اقلامی که در لجستیک مورد توجه قرار میگیرند می تواند اقلام فیزیکی مانند غذا، مواد اولیه ، حیوانات ، ابزارآلات و ... باشد یا اقلامی غیر فیزیکی مانند اطلاعات و انرژی. لجستیک کالاهای فیزیکی نیازمند یک سیستم یکپارچه برای جریان اطلاعات، جریان مواد، تولید، بسته بندی، نگهداری موجودی، حمل و نقل ، انبار داری و در نهایت حفظ امنیت است.
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

۳ نشانه مهمی که هدف تان از زندگی را مشخص می کنند

۳ نشانه مهمی که هدف تان از زندگی را مشخص می کنند

هدف انسان از زندگی مساله ای نیست که بشود راه رسیدن به آن را از طریق تابلوها و بیلبوردها پیدا کرد و کم هستند آنهایی که می دانند قصد دارند با زندگی شان چه کنند.

ممکن است از کودکی دوست داشته باشید که برای خودتان کسب و کاری داشته باشید، اما قطعا تصویر روشنی از آن کار در ذهنتان نداشته اید و در بسیاری از موارد به خیال پردازی در این رابطه پرداخته اید.

جف گوینز وبلاگ نویس و مولف سرشناس در کتاب خود تحت عنوان هنر کار کردن (The Art of Work) به ارائه راهنمایی ها و نصایحی غیر مرسوم می پردازد تا خوانندگان خود را از روزمرگی رها کرده و آنها را برای شروع یک زندگی حرفه ای مملو از علاقه و هدف آماده نماید.

در ادامه این مطلب قصد داریم سه تاکتیک عملی از زبان گوینز را با شما در میان بگذاریم که هر کسی می تواند با استفاده از آنها ندای درونی اش را تشخیص دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

به من حمله نکنید من فقط یک برنامه ریز نگهداری و تعمیرات هستم!

به من حمله نکنید من فقط یک برنامه ریز نگهداری و تعمیرات هستم!

به من حمله نکنید , من فقط برنامه ریز نگهداری و تعمیرات هستم!

نویسنده : MIKE GEHLOFF  مترجم : رزگار جهاندیده

PSگاهی اوقات ما به عنوان برنامه ریز نگهداری و تعمیرات احساس می کنیم مسئول همه چیز هستیم اما قادر به انجام هیچ چیز نیستیم . این کار گاهی می تواند  شغلی خسته کننده و  بدون قدرشناسی باشد . به اعتقاد من بخش مهمی از این خسته کنندگی از فقدان شفافیت ناشی می شود که در انتظارات وجود دارد . من در کجا مناسب هستم ؟ چه چیزی از من می خواهند ؟ چه کاری می توانم انجام دهم ؟اجازه دهید اندکی در مورد اینکه شما , به عنوان یک  برنامه ریز نگهداری و تعمیرات،  چه کاری می توانید برای کمک به سازمانتان انجام دهید صحبت کنیم . در اینجا تنها بخشی از راه هایی که شما می توانید روزانه برای ایجاد ارزش در سازمانتان انجام دهید، بیان شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی

یکپارچگی در مدیریت دارایی های فیزیکی- بخش اول

یکپارچگی در مدیریت دارایی های فیزیکی- بخش اول

نویسنده : ترنس اوهانلن  – مترجم : رزگارجهاندیده  

از شما نمی خواهم این مقاله را بخوانید. اجازه دهید به عنوان نویسنده ی این مقاله مجددا بازگو کنم, از شما نمی خواهم فقط این مقاله را بخوانید, در واقع از شما می خواهم در نتیجه مطالعه آن دست به عمل بزنید . 

INTلطفا در هنگام خواندن این مقاله , ناحیه ای را مشخص نمایید که مایلید در آن یک پیشرفت غیرمنتظره در عملکرد تیم و یا سازمانتان محقق کنید . امیدوارم  اطلاعات ارائه شده، مطالب مفیدی را برای این هدف، برای شما به ارمغان آورد .بر اساس تحقیقات انجام شده توسط وب سایت Reliabilityweb.com و مجله Uptime ،که در حال حاضر توسط بسیاری از منابع تایید شده اند، بالغ بر ۷۰ درصد از تلاش های تغییر و استراتژیهای جدید قابل اطمینان، جهت ایجاد نتایج پایدار با شکست مواجه شده اند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی