چگونه با شرایط غیرطبیعی تجهیز برخورد کنیم؟

 ACMبا شرایط غیر طبیعی­ (Abnormality) باید چه کار کرد ؟ باید به محض اینکه انها را مشاهده کردیم با روشی رسمی انرا گزارش کنیم. وقتی که می گویم با روشی رسمی گزارش می دهیم منظور چیزی شبیه ثبت یک درخواست کاری در سیستم CMMS  است یا استفاده کردن از تگ (برچسب) شرایط غیر طبیعی که بخشی از فرآیند مراقبت اپراتور (Operator Care Process) ما است.


توجه: هیچ یک از مواردی نظیر ارسال ایمیل­، تماس­های تلفنی، یادداشت ها تلاش های رسمی به حساب نمی­آیند.  مجموعه ابلاغ های رسمی، همان چیزی هستند که ما به عنوان کارانباشته (Backlog) می شناسیم و انباشته کار غنی و کامل برای رویکرد پیش اقدام  در نگهداری و تعمیرات ضروری و حیاتی می­باشند.

مهمترین چیزی که باید بخاطر داشته باشیم این است که: همه شرایط غیر طبیعی (Abnormality)­ سرانجام منجر به شکست­های کارکردی می­شوند. این انتخاب ما است که به صورت پیش اقدام (Proactive) به آنها رسیدگی کنیم یا هنگامی که خود تجهیز خواستاررفع خرابی است دست به اقدام بزنیم.(اقدام واکنشی)

من با افراد بسیاری صحبت کردم که به من گفتند : فقط خواستار این هستم که افراد مسائل بحرانی مهم را گزارش کنند.

چه حدسی می­زنید، بله درست است ، مسئله غیرمهم امروز به سرعت به مسئله ای مهم در فردا تبدیل می شود؛ منحنی P-F این را به طور کامل نشان می­دهد. بهتر است سیستم گزارش جامعی با روشی ساده جهت الویت بندی کار داشته باشیم. بنابراین در ابتدا ما با مهمترین شرایط غیر طبیعی­ برخورد می کنیم و به علاوه ابزاری بصری و قوی در اختیار داریم تا بدین منظور با افرادی که در فرآیند مشارکت می­کنند گفتگو کرده و ارتباط برقرار کنیم (مدیران و تکنسین­ها، عملیات و نگهداری و تعمیرات ).

اگر ما در ابتدای امر، شرایط غیر طبیعی­ را گزارش ندهیم یا تنها سعی کنیم این «موارد واقعا مهم» مبهم را گزارش دهیم، در واقع موضوع را دست کم گرفته ایم. هنگامی که ما نتوانیم در ابتدا شرایط غیر طبیعی­ را گزارش دهیم، ما قادر نخواهیم بودکه زود به آنها رسیدگی کنیم.

مهمترین چیزی که باید بخاطر داشته باشیم این است که: همه شرایط غیر طبیعی­ سرانجام منجر به شکست­های کارکردی می­شوند. این انتخاب ما است که به صورت پیش اقدام (Proactive) به آنها رسیدگی کنیم یا هنگامی که تجهیزخواهان است دست به اقدام بزنیم.(اقدام واکنشی) Reactive

نکته ارائه شده توسط :MIKE GEHLOFF

منبع