با شرایط غیر طبیعی (Abnormality) باید چه کار کرد ؟ باید به محض اینکه انها را مشاهده کردیم با روشی رسمی انرا گزارش کنیم. وقتی که می گویم با روشی رسمی گزارش می دهیم منظور چیزی شبیه ثبت یک درخواست کاری در سیستم CMMS است یا استفاده کردن از تگ (برچسب) شرایط غیر طبیعی که بخشی از فرآیند مراقبت اپراتور (Operator Care Process) ما است.
توجه: هیچ یک از مواردی نظیر ارسال ایمیل، تماسهای تلفنی، یادداشت ها تلاش های رسمی به حساب نمیآیند. مجموعه ابلاغ های رسمی، همان چیزی هستند که ما به عنوان کارانباشته (Backlog) می شناسیم و انباشته کار غنی و کامل برای رویکرد پیش اقدام در نگهداری و تعمیرات ضروری و حیاتی میباشند.
مهمترین چیزی که باید بخاطر داشته باشیم این است که: همه شرایط غیر طبیعی (Abnormality) سرانجام منجر به شکستهای کارکردی میشوند. این انتخاب ما است که به صورت پیش اقدام (Proactive) به آنها رسیدگی کنیم یا هنگامی که خود تجهیز خواستاررفع خرابی است دست به اقدام بزنیم.(اقدام واکنشی)
من با افراد بسیاری صحبت کردم که به من گفتند : فقط خواستار این هستم که افراد مسائل بحرانی مهم را گزارش کنند.
چه حدسی میزنید، بله درست است ، مسئله غیرمهم امروز به سرعت به مسئله ای مهم در فردا تبدیل می شود؛ منحنی P-F این را به طور کامل نشان میدهد. بهتر است سیستم گزارش جامعی با روشی ساده جهت الویت بندی کار داشته باشیم. بنابراین در ابتدا ما با مهمترین شرایط غیر طبیعی برخورد می کنیم و به علاوه ابزاری بصری و قوی در اختیار داریم تا بدین منظور با افرادی که در فرآیند مشارکت میکنند گفتگو کرده و ارتباط برقرار کنیم (مدیران و تکنسینها، عملیات و نگهداری و تعمیرات ).
اگر ما در ابتدای امر، شرایط غیر طبیعی را گزارش ندهیم یا تنها سعی کنیم این «موارد واقعا مهم» مبهم را گزارش دهیم، در واقع موضوع را دست کم گرفته ایم. هنگامی که ما نتوانیم در ابتدا شرایط غیر طبیعی را گزارش دهیم، ما قادر نخواهیم بودکه زود به آنها رسیدگی کنیم.
مهمترین چیزی که باید بخاطر داشته باشیم این است که: همه شرایط غیر طبیعی سرانجام منجر به شکستهای کارکردی میشوند. این انتخاب ما است که به صورت پیش اقدام (Proactive) به آنها رسیدگی کنیم یا هنگامی که تجهیزخواهان است دست به اقدام بزنیم.(اقدام واکنشی) Reactive
نکته ارائه شده توسط :MIKE GEHLOFF